Müdürlükler
Müdürlükler ve Faliyetler
LEVENT BOZKURT
Özel Kalem Müdürlüğü
Özel Kalem Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır
- Başkanın talimatlarını ilgili birimlere iletmek, sonuçlarını izlemek
- Başkanın, ağırlama, kutlama, tören, haberleşme, temsil, iş ve işlemlerini, Başkan ve Belediye Meclis Üyelerinin yurtiçi ve yurtdışı seyahatlerini düzenlemek, bu faaliyetlere yönelik yazışmaları yapmak, giderlerin ödenmesini temin etmek,
- Başkanın protokolle ve vatandaşla olan görüşmelerini bir program içerisinde ayarlamak, randevu taleplerini başkana liste halinde iletmek, başkanlık makamına gelen vatandaşların sorunlarını ilgili birimlere iletmek, gerekiyorsa vatandaşları birimlere yönlendirmek, birimler arası koordineyi sağlamak.
- Başkanın katılması gerekli olan ya da katılmayı düşündüğü açılış, tören ve toplantıları programa almak ve katılımını sağlamak, her türlü kutlama, tebrik mesajlarını başkan adına iletmek, çiçek gönderme ya da çelenk koyma işlerini yürütmek,
- Evlilik ile ilgili müracaatları kabul ederek, ilgili mevzuata göre evlendirme hizmetini Evlendirme Memuru eliyle yerine getirmek.
- Başkanın iç ve dış haberleşme sistemi ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yapmak,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için en fazla 5 fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin isimlendirilmesi, çalışma şekil ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı aranır.
HAŞİM SERKAN DÜZTÜRK
Afet İşleri Müdürlüğü
ŞERİFE KÜBRA PEKDOĞAN
Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Kuruluşu
Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
- Belediye birimlerinin her türlü faaliyetini sözlü, yazılı ve görüntülü basın-yayın yoluyla kamuoyuna tanıtmak, bunun için basın toplantıları düzenlemek, fotoğraf ve kamera çekimi, afiş, haber bülteni hazırlayıp yayınlamak, ilgili basın kuruluşlarına ulaştırarak yayınlatmak, duyurular yapmak,
- Belediye birimlerinin hizmet ve faaliyetlerine ilişkin sözlü, görüntülü ve yazılı basında çıkan haberlerin takip ve tespitini yapmak, bu haberlerin kupür, fotoğraf, slayt ve kasetlerini temin ederek cins ve konularına göre sınıflayarak arşivlenmesini sağlamak,
- Halkla ilişkilerin geliştirilmesini ve sürdürülmesini sağlamak, bu amaçla toplantı, anket, ziyaret, tanıtım ve benzeri faaliyetleri yapmak, iş takibi, ziyaret ve benzeri sebeplerle belediyeye gelenlerin sorunlarının hızlı ve tam olarak çözülmesi için gerekli çalışmaları koordine etmek, bu hizmetle ilgili olarak görevlendirmeler yapmak,
- Belediyeye gelen vatandaşların, istek, şikayet ve taleplerini değerlendirmek ve sonuçlandırmak,
- Belediye faaliyet ve fonksiyonları ile ilgili her türlü yayın, dokümantasyon iş ve işlemlerini yapmak- yaptırmak, Bölge halkının eğitimine ve kültürel gelişimine katkıda bulunacak yayınların ücretsiz dağıtımını ve ulaşımını sağlamak.
- Belediye web sitesinde bulunan haber bülteni ve fotoğrafları güncellemek, yapılan faaliyet ve organizasyonların görüntülü kayıtlarını tutmak ve fotoğraflamak, Belediye Meclisi toplantılarının video arşivini tutmak, anons CD’lerini hazırlamak, hazırlatmak,
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek amacı ile en fazla 5 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
LEVENT BOZKURT
Destek Hizmetleri Müdürlüğü
Kuruluşu
Destek Hizmetleri Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
Belediyemize ait binaların ısıtma, aydınlatma, havalandırma, bakım -onarım, güvenlik, taşıma ve temizlik hizmetleri, araç, gereç, malzemenin temini ile başkanlık birimlerinin haberleşme hizmetlerini yürütmek ve teknik müdürlüklerle koordine sağlayarak büroların yerleşim planını yapmak ve buna göre fiziki oluşumu sağlamak,
Belediye başkanlık, hizmet binası ve bağlı birimlerin iç ve dış temizliğini yapmak veya yaptırmak, sağlıklı ve temiz bir ortamda hizmet sunacak ortamları hazırlamak,
Belediyemize ait hizmet binalarının güvenliği için bekçi, nöbetçi memur ve nöbetçi şoför hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek.
Belediyemize ait hizmet binalarının içerisindeki yerleşim planına göre yer alan çay ocağı ve yemekhane, tabldot v.b. hizmetlerinin düzenli bir şekilde yürütmek, yürütülmesini sağlamak,
Hizmet binaları içerisinde hizmetli olarak görev yapan personelin çalışmalarını takip etmek, binalar içine ve civarına yanıcı ve patlayıcı maddelerin girişini ve depolanmasını önlemek.
Hizmet binalarının giriş ve çıkışlarını kontrol altına almak, mesai bitiminde tüm birimleri kontrol etmek ve görevliler dışında kimseyi almamak
Belediye ve bağlı birimlerin telsiz, telefonlarının bakım, onarım iş ve işlemlerini yapmak, yaptırmak,
Hizmet binalarında asansör, su, elektrik, doğalgaz, kalorifer, telefon, gibi tesisatın, mevcut makine ve cihazların temizlikleri ile bakım ve onarımlarının yapılması sırasında teknik müdürlüklerle gerekli koordineyi sağlamak ve bu hususta hizmetlilere lüzumlu bilgileri verecek talimatları yayınlamak ve görünür yerlere asılmasını sağlamak,
Başkanlığın ve bağlı müdürlüklerin binek araç ihtiyacını planlamak, kontrol ve koordinasyonunu, periyodik bakım ve onarımını, yağ ve yakıt ikmallerinin yapılması ve sorunsuz bir şekilde ihtiyacın karşılanabilmesi için gerekli iş ve işlemleri yapmak,
Araç kiralama iş ve işlemlerini yapmak, kiralanacak araçların göreve geliş ve gidişlerini, günlük kilometre kontrollerini, ücret ödeme evraklarını düzenlemek, Başkanlık genelgelerine göre sevk ve idaresini kayıt altına almak, gerçekleştirmek,
Elektrik, su, telefon, doğalgaz v.b. abonelik işlemlerini yapmak, telefon santrali kurmak, kurdurmak, kontrol ve koordinasyonunu sağlamak,
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60.maddesinin (n) fıkrası gereğince, Belediye Başkanı tarafından kapsam belirtilerek görevlendirilmesi halinde kurumun tamamını ilgilendiren giderlerin takibini yaparak ödeme emirlerini düzenleyerek gerçekleştirmek.
Çalışma Şekli
Müdürlüğün görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütebilmesi için en fazla 5 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
ÖZKAN TOSUN
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü
Kuruluşu, Görev ve Yetkileri
Kuruluşu
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü; müdür, şef ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarının düzenli olarak tutulması, takip ve kontrolünün sağlanması, kullanış şekillerinin tespit edilerek önerilerde bulunulması ve değerlendirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapar. Bu kapsamda;
Belediye mülkiyetindeki taşınmazların satış, trampa, tahsis, kiralanması ve bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesis edilmesine ilişkin işlemleri yürürlükte bulunan mevzuat içerisinde yürütmek,
Şüyulu yerlerin rıza en veya mahkeme yoluyla şüyusunun giderilmesini temin etmek ve satışlara iştiraki sağlamak,
Belediyeye ait taşınmaz malların vergi ve sigorta işlerini yürütmek.
Belediyeye ait veya tasarrufundaki taşınmaz malları, tesisleri, büfe ve büfe yerlerini kiraya verme, ecri misil ve tahliyesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
Taşınmaz satışı, tahsisi, trampası ve sınırlı ayni hak tesisine ilişkin tapu dairelerindeki tüm işlemleri yerine getirmek,
5393,3194,2981,3290,3366,775,2886,2942,4650 sayılı yasalar ve diğer yasalar çerçevesinde taşınmaz mal alımı ve kamulaştırma işlemleri ile Belediye Başkanınca verilen diğer görevleri yürütmek.
2886 sayılı yasa hükümlerine göre müstakil veya hisseli taşınmazların satış işlemlerini hazırlamak ve sonuçlandırmak,
Belediyenin hissedarı bulunduğu gayrimenkullerin; 3194 sayılı yasanın17. maddesine göre parsel hissedarlarına hisse satışını yapmak, kamulaştırma kanunu kapsamındaki kıymet takdir ve diğer komisyonların kurulmasını sağlamak,
İmar planı uygulamasında yol, yeşil alan veya kamuya tahsisli yerler üzerinde kalan gecekondu sahiplerine arsa tahsisi işlemlerini yürütmek,
Kira ve ecri misil ödemelerini takip etmek, ödenmeyen kiraların tahsilini sağlamak, kira sözleşmelerini/şartnamelerini hazırlamak, sözleşme/şartname hükümlerine uyulup uyulmadığını kontrol etmek, uymayanların tahliyesini temin için ilgili birimleri bilgilendirmek,
Belediye hizmetleri için gerekli her türlü taşınmaz mal kiralamak, kiraladığı taşınmazları diğer belediye birimlerinin kullanımına sunmak,
Kamu yararının gerektiği hallerde gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin mülkiyetinde bulunan taşınmaz mallarının Etimesgut Belediyesince kamulaştırılmasında yapılacak işlemleri, kamulaştırma bedelinin hesaplanmasını, taşınmaz malın ve irtifak hakkının idare adına tescilini, kullanılmayan taşınmaz malın geri verilmesini idareler arasında taşınmaz malların devir işlemlerini, karşılıklı hak ve yükümlülükler ile bunlara dayalı uyuşmazlıkların çözüm usul ve yöntemlerinin belirlenmesini sağlamak.
2981 sayılı yasa ile değişik 3290/3366 sayılı yasaların uygulaması ve bu yasaya uygun olarak hazırlanmış imar ıslah planlarına göre Maliye Hazinesi ve Belediye arsaları üzerindeki gecekondularda tespit ve ölçüm yapıp hak sahiplerine tapu verilmesi iş ve işlemlerini yürütmek,
Kiracılardan teminat (teminat mektubu, hazine bonosu v.b.) almak, aldığı kıymetli evrakı saklanmak üzere Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek, taahhüdünü yerine getirmeyenlerin teminatını nakde çevrilmesini temin etmek,
Kamulaştırılacak saha içinde (yol, yeşil alan, pazar yeri gibi) kamulaştırmaya tabi tesisi olup, olmadığını varsa plan üzerinde tespitini istemek. Kamulaştırılacak alanların çaplarının çıkarılıp, tapu kayıtlarını temin etmek, Kamulaştırılacak yerin kıymet takdirini yaptırmak ve işlemlerini sonuçlandırmak,
Kamulaştırma tebliğ, ferağ, tescil, tahliye, iş ve işlemlerini yürütmek, sonuçlanmasını temin etmek,
Belediye iştiraklerinin sermayesinin artırılması, gerekli malzemelerin alınması, işletilmesi, işlettirilmesi iş ve işlemlerini yapmak,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 2 adet şeflik, en fazla 6 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
FİKRET GÖZÜOĞLU
Fen İşleri Müdürlüğü
Kuruluşu, Görev ve Yetkileri
Kuruluşu
Fen İşleri Müdürlüğü; Müdür, şef ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
Belediyenin hizmet sınırları dahilinde yol, köprü, kaldırım, bordür, tretuar v.b. yapım, onarım ve bakım hizmetleriyle ilgili yıllık yatırım, plan ve programlarını yapmak, bütçe tasarılarını hazırlamak, belediye başkanının onayına sunmak, yapılmasına müsaade edilenleri yapmak veya yapılmasını sağlamak,
Çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzeme, araç, binek aracı, iş makineleri ile yedek parça ve diğer ihtiyaçların teknik şartnamelerini hazırlayarak- hazırlatarak teminini sağlamak,
Belediyeye ait araç-gereç ve iş makinelerinin tamir, bakım, onarım boya ve kaporta işlerini yapmak, sevk etmek, bu amaçla ihtiyaç duyulan yedek parçaları tedarik etmek, mal ve hizmetleri piyasa araştırması yaparak satın almak, akaryakıt, madeni yağ ve antifriz ihtiyacını karşılamak üzere gerekli iş ve işlemleri yapmak, bunlarla ilgili giriş çıkış kayıtlarını tutarak, takip etmek, hasar-arızalarını belirleyerek sonuçlandırmak,
Belediyenin (hizmet binaları v.b. dahil), imkanlar dahilinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarının tamir, bakım, onarım iş ve işlemlerini yapmak, yapılmasını sağlamak,
Cadde ve sokaklarda meydana gelen su ve kanal hasarlarının imkanlar dahilinde tamir ve bakımını yapmak,
Fen İşleri Müdürlüğünün programına alınan her türlü inşaat, bakım, onarımla ilgili keşif-ihale, etüt-proje, kontrol-kesin hesaplarını hazırlamak-hazırlatmak, yeni projeler üretmek,ilgili firma-firmalarla sözleşme yapmak ve sözleşme hükümlerinin yerine getirilmesini sağlamak,
Gecekondu veya Başkanlık makamınca uygulanması istenen projelerin ihale iş ve işlemlerini yapmak, sonuçlanmasını sağlamak, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak ihale yapmak, kanunen yerinde korunması mümkün olmayan binaların yıkım işlemlerini yapmak veya yaptırmak,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için sorumlu birimler, en fazla 10 adet fonksiyonel birim/servis Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
FATMA ATAY DEMİRHAN
Hukuk İşleri Müdürlüğü
Kuruluşu, Görev ve Yetkileri
Kuruluşu
Hukuk İşleri Müdürlüğü; müdür, avukatlar ve alt birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
1.Etimesgut Belediyesi kamu tüzel kişiliğinin tüm hukuksal sorunlarına; yürürlükteki Anayasa, yasalar, tüzükler ile yönetmeliklere göre Başkan tarafından verilen, vekaletnamede saptanan sınırlar içinde çözümler getirmek,
2.Başkan adına tüm yargı mercilerinde, hakemler, mahkemeler, icra daireleri ve noterlerde, avukatlar vasıtası ile belediye tüzel kişiliğini temsil etmek, icra işlemlerini yürütmek, dava açmak, açılan davalarda gerekli işlemleri yapmak ve davaları sonuçlandırmak, aleyhe kararları temyiz etmek,
3.Başkanlık makamı ile Başkanlık onaylı müdürlüklerin yazılı istekleri üzerine hukuksal sorunlar hakkında görüş belirtmek.
4.Davacılar tarafından Belediye aleyhine, Belediye tarafından davalılar aleyhine açılan adli ve idarî davalar ile ilgili olarak ilgili Avukat tarafından dilekçelerin süresi içerisinde mahkemeye verilmesi, temyiz edilmesi için hazırlanan temyiz ve karar düzeltme dilekçelerinin masraflarının yapılarak süresi içinde ilgili mahkemeye verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
5.İcra Müdürlükleri ve İcra Hakimlikleri ile ilgili Avukatlar tarafından hazırlanan şikayet dilekçelerinin, mal beyanlarının süresi içinde ilgili Müdürlüklere verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
6.Duruşma tutanaklarının alınması, sonuçlanan davaların kararlarının tebliğe çıkarılması, mahkeme masrafı, keşif ve bilirkişi ücretlerinin ilgili mahkeme veznesine yatırılması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
7.Davacılar tarafından Belediye aleyhine, Belediye tarafından davacılar aleyhine açılan davaların dosya açma ve kayıt işlemlerini yapmak.
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere 1 Avukatlar birimi ve 1’de İcra ve İdari İşler birimi olmak üzere toplam 2 birim başkan onayı ile kurulabilir.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
TARHAN ÖZKAYA
İç Denetim Birimi
SEMA ÖZENALP
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü
SEMA ÖZENALP
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
Belediyenin İnsan gücü planlaması ve personel politikalarıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi, iş gücü verimliliğinin arttırılması ile ilgili çalışmaları yapmak. Belediye personel politikasının “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara” uygun olarak oluşmasını sağlamak.
Belediye memurlarının atama, görevde yükselme, sicil, disiplin, özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri, İş Kanununa tabi işçilerin iş akdi, iş akdi fesh, Toplu İş Sözleşmesi, sendikal ilişkiler, özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri, Belediye Kanununun 49.maddesi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 4/B maddesine göre çalıştırılacak sözleşmeli personelin sözleşmelerini yapmak, yenilemek ve iptal etmek, özlük ve emeklilikleriyle ilgili işlemleri yapmak,
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre işlemleri yürütmek,
Belediye personelinin eğitim programını hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını hazırlamak, hazırlatmak ve uygulamak, 3308 sayılı çıraklık ve mesleki eğitim kanunu gereğince öğrenci staj işlemlerini yapmak,
Belediye memurlarının görevde yükselme eğitimi ve sınavı iş ve işlemlerini yapmak,
Hizmet ve faaliyetlerin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için personel kaynaklarının en uygun ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak, kurum çalışanlarına motivasyon sağlayıcı ve arttırıcı her türlü çalışmayı yapmak.
Kurum çalışanlarının; Kurumdan beklentilerini, çalışma koşullarının iyileştirilmesi, çalışanların gelişimi ve yönetime katılımını temini amacıyla gerekli her türlü çalışmayı yapar, yaptırır ve katkıda bulunur.
Belediyenin kısa ve uzun dönem gelişim planlarının hazırlanması ve insan gücü ve ihtiyacının belirlenmesi faaliyetlerini yürütmek, stratejik nitelikte büyük projelerin söz konusu olması halinde, kalkınma planında çerçevesinde projelerin insan gücü ihtiyacını belirlemek,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 1 adet şeflik, en fazla 4 adet fonksiyonel servis/birim Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
SERPİL ZENGİN
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü; Müdür, Şef ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
İnşaatlara yapı izni (ruhsat) vermek, ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetlemek, aykırı olarak yapılanların tespitini yaparak gerekli yasal işlemleri yürütmek, proje üzerinde yapılmak istenen tadilatları incelemek, ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılanlara yapı kullanma izni (iskan) vermek, tasdikli proje ve belgelerin suret onayını yapmak,
Yapılacak binalarda teknik sorumluluğu yüklenecek denetim firmasının 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu çerçevesinde; denetlemek, hesaplarını tetkik etmek, bina ile ilişiğinin kesmek ve sicillerini tutmak,
Projeleri yapım sözleşmesi, Yapı Denetim Sözleşmesi, tapu tescil belgesi, vekaletname veya muvafakat name, noter onaylı bağımsız bölüm listelerinin temininden sonra onaylamak ve dosyasını tekamül ettirmek, mal sahibi, yüklenici veya fenni mesulün ölümü veya değişikliği halinde ruhsatları yenilemek,
Eski yapılarla ilgili mevzuat hükümlerine göre kazanılmış hakları yürürlükte olan kanun ve yönetmelikler çerçevesinde değerlendirmek, ruhsatlı veya imar planı ile korunmuş olan her türlü yapı ve tesislere bakım ve onarım izni vermek, ruhsatlarını yenilemek ve değişiklik işlemlerini yapmak,
Yapı ruhsatı almış inşaatların hafriyat aşamasından yapı kullanma izin belgesi aşamasına kadar her türlü kontrol ve denetimi yapmak, ruhsat öncesi inşaata başlanıp başlanmadığı kontrol etmek, toprak, ısı yalıtımı, mekanik tesisat, temel ve su basman v.b. vizelerini vermek, bina aplikasyonu, yol kotu, gabarili yol kotu ve röleveli aplikasyon tutanaklarını hazırlamak, yol profillerini hazırlamak, hazırlatmak, onaylamak ve ilgili yerlere göndermek, asansör işletme ruhsatı vermek, verilenleri yenilemek, kontrollerini yapmak veya yaptırmak,
İrtifak hakkı tesisi etmek,
Yapı ruhsatı ve eklerine aykırı inşaatların imar kanunu ve yönetmenliği ve belediye encümen kararları doğrultusunda denetim işlemlerini yürütmek, yasal işlemler yapmak, sit alanlarında, tehlike ve özellik arz eden yerler ve lüzumu halinde müdürlüğün uygun gördüğü yerlerde hiç bir proje onayı yapılmadan kazı izni vermek,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 2 adet şeflik, en fazla 10 adet fonksiyonel birim/servis Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
Önemli
Ruhsat Başvurunuz esnasında işlemleriniz daha hızlı ilerleyebilmesi için başvuruda bulunduğunuz yapıya ilişkin metrekare cetvelini aşağıdaki Excel dosyasına yazarak Belediyemize başvuruda bulununuz.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
ŞERİFE KÜBRA PEKDOĞAN
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü; müdür, şef ve müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
· Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir
1) Yetişkin / çocuk; halk eğitimi, okul dışı eğitim, radyo, televizyon ile ilgili eğitimleri düzenlemek, kreşler açmak, olgunlaşma kursları düzenlemek, yeni tutum, davranış ve usullere uyumunda yardımcı olmak, halkın gazete, radyo, televizyon vb kitle haberleşme araçlarından faydalanılarak eğitilmelerini sağlamak ve sosyal faaliyetlerden halkı haberdar etmek ve ilgili hizmetleri yapmak ve ya yaptırmak,
2) Spor tesisleri kurmak, spor faaliyetleri organize etmek, öğrenci ve gençlere yönelik spor yarışmaları düzenlemek, ilçe sınırları içersinde sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlayıcı, halkı spora özendirici çalışmalar yapmak, belediye personeli ve halkın spor faaliyetleri ile ilgili her türlü çalışmalarını koordine etmek, gerekli durumlarda profesyonel destek sağlamak veya sağlattırmak,
3) Turizm rehberlik büroları açmak, İlçenin tarihi ve turistik yerlerini tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak veya bulundurmak,
4) Farklı sosyal kesimlerden gelen bir bölgeye yerleşen halkın kültürel ve folklorik özelliklerini araştırarak ortak bir hemşerilik anlayışı kazandırmak, kent yaşamlarına uyumlarını sağlamak amacıyla gerekli hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
5) Çocuklar ve gençleri Zaralı ve tehlikeli alışkanlıklardan korumak amacıyla ilgili kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütleri ile işbirliğine gitmek. halka okuma alışkanlığı kazandırıp, ruhen ve fikren gelişimine imkan sağlamak, sabit ve gezici kütüphaneleri kurmak, anket çalışmaları yapmak, çeşitli meslek edindirme ve hobi kursları açmak veya açılması ile ilgili hizmetleri almak,
6) Milli kültürümüzün temel değerlerinden Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği, Halk Oyunları ve geleneksel el sanatlarının yaşatılması, geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız ve gençlerimize aktarılması amacıyla korolar ve ekipler oluşturmak , “Belediye Konservatuarı” kurmak veya kurdurmak,
7) Kent halkının ihtiyaç duyduğu sosyal, kültürel, eğitsel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenlemek, belirli gün, hafta kutlamaları, törenle açılışlarla ilgili organizasyonlar yapmak ve yaptırmak,
8) Belediyemiz imkânları dâhilinde ilçemizde ki yoksul ve yardıma muhtaç vatandaşlarımızın çocuklarına eğitim araç ve gereçleri kapsamında yardımlar yapmak, kimsesiz ve fakir aile çocuklarına kurslar düzenlemek, başarılı olanları ödüllendirmek,
9) Belediyeye bağlı (Kültür merkezleri, engelli merkezleri, spor eğitim merkezleri, yüzme havuzları, hanım faaliyetleri merkezleri, kreş, kongre ve sergi salonları, belediye konservatuarı ve diğer sosyal donatı ve tesisler) birimlerin her türlü sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal iş ve işlemlerini planlamak, gerçekleştirmek, takip etmek ve ettirmek,
10) Kent Konseyi’nin oluşturulması ve çalışmalarını sürdürebilmesi için her türlü ihtiyaçlarını karşılamak, bütçesini hazırlamak,
11) Belediye yöneticileri, belediye personeli ve meclis üyelerinin yurt içi ve yurt dışında katılacakları eğitim seminerleri, kurslar ve sosyal etkinliklerle ilgili tüm iş ve işlemlerini gerçekleştirmek,
12) Bayramlarda, devlet büyüklerinin belediyemizi ziyaretleri esnasında başkanlık binasına görevlilerce bayrak, makam forsu çektirmek ve yine görevlilerce süre bitiminde indirmek muhafazasını sağlamak.
Çalışma Şekli
Müdürlüğün görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 3 adet şeflik, en fazla 7 adet fonksiyonel birim / servis Başkanlık onayı ile kurtulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümleri başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
TARHAN ÖZKAYA
Mali Hizmetler Müdürlüğü
Mali Hizmetler Müdürlüğü; müdür, mali hizmetler uzmanı, şef ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
Belediye Başkanı tarafından yetki verilen Mali Hizmetler Müdürü, 5018 sayılı yasa ve yönetmeliklerce sayılan görevleri yerine getirmekle yetkili ve sorumludur.
İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide çalışmalarını yürütmek, İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak,
İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
İdarenin yatırım programlarının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
Yürürlükteki yasa, yönetmelik ve genelgelere göre, hazırlık bütçe taslağını hazırlamak ve Temmuz ayı başına kadar Başkanlığa sunmak, bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri ve yönetim dönemi hesabını hazırlamak,
Belediye giderlerinin hak sahiplerine ödemesini sağlamak,
Mali konularla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
Hükümet programı, makro hedefleri, yıllık yatırım programları ve yıllık icra planları, bakanlar kurulu kararları, ilgili yasalar çerçevesinde verilen görevlerin yerine getirilmesi için çalışma esaslarını tespit etmek, bu esaslar içinde belediyenin ana hizmet politikasını ve buna paralel olarak planları hazırlamak veya hazırlanmasında yardımcı olmak,
Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak, kanunla öngörülen gelirlerin tarh, tahakkuk tahsil ve takibini yapmak, yaptırmak,
5018 sayılı kanuna göre iç mali denetim birimini oluşturmak, bununla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, Sayıştay’a bütçe kesin hesabı ile yönetim dönemi hesabını başkan adına vermek.
Belediye Encümenince verilen para cezalarının ilgili birimlerce yapılan tahakkukların tahsilini yapmak.
5216,5393, 3194, 775, 2946, 2981, 2886, 2942, 3091, 3151, 5656, 5912, 6570, 4650, 7201 sayılı yasalar ve diğer yasalar ile Belediye Başkanlığınca verilecek diğer görevleri yürütmek. Bu görevleri yürütmek üzere;
Hesap İşleri Müdürlüğü Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Sayıştay Kararları çerçevesinde, saymanlara, mali hizmetler birimine veya muhasebe yetkilisine verilen diğer görevleri yapmak
Mutemetlere verilen avans ve adlarına açılan kredilerle ilgili gider belgelerini incelemek ve mahsup ettirmek, mahsup dışı kalan avans ve kredilerin mahsubunu yaptırmak, sayman mutemetlerine ait hesapları incelemek ve denetlemek.
Müdürlük memurları vasıtası ile, mükelleflerin vergilendirmeye ilişkin beyan ve bildirimlerini yerinde tespit etmek. Müdürlük içerisinde ve dışında kontrol ve denetim görevlerini yapmak.
Yasal süresi içerisinde ödenmeyen Belediye gelirleri ile ilgili olarak, ihbarname ve ödeme emirleri düzenlemek, ihbarname ve ödeme emirlerinin tebliğini yapmak/yaptırmak, haciz aşamasına gelen alacakların haciz varakalarını tanzim etmek/ettirmek ve gerekirse cebri tahsilini yapmak/yaptırmak.
Değerli belgelerin, makbuzların ve teminat mektuplarının muhafazasını, gerekli hallerde teminat mektuplarının nakde çevrilmesi iş ve işlemleri yapmak.
Mükelleflere ilişkin sicil kaydı tutmak, ibraz - tanzim edilen bilgi ve belgeleri ile dosyalayarak arşivlenmesini sağlamak.
Belediyemiz alacaklarının zaman aşımına uğramaması için 213. sayılı V.U.K.’ve 6183 Sayılı Amme A.T.U.H Kanunda öngörülen zaman aşımı sürelerini kesmek için gerekli olan yasal işlemlerin yapılmasını ve yaptırılmasını sağlamak.
Müdürlük Raportörleri vasıtası ile 213 sayılı kanunun 377. maddesine göre, müdürlüğün tarh, tahakkuk ve tahsil ettiği vergiler ve bunların cezaları ile ilgili olarak, vergi mahkemelerinde açılan davalarda belediyeyi savunmak üzere dava konusunu incelemek, savunma raporlarını hazırlamak, davaya kanıt teşkil edebilecek bilgi ve belgeleri ilgili servislerden temin etmek ve yasal süresi içerisinde mahkemeye göndermek. Para cezaları nedeniyle Belediye aleyhine idare ve bölge idare mahkemelerinde açılan davalar ile Danıştay’a intikal eden temyiz davaları ve diğer mahkemelerde açılan davalarla ilgili olarak Hukuk İşleri Müdürlüğünden gelen yazılara cevap hazırlamak, davayla ilgili gerekli bilgi, belge ve kanıtları temin ederek yasal süresi içerisinde ilgili müdürlüğe göndermek. Hukuk İşleri Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.
Belediye alacakları ile ilgili 6183 sayılı kanunda yer alan mevzuat hükümlerine göre haciz uygulaması yapmak.
Haciz tutanağında gösterilen menkul ve gayrimenkul malların koruma ve saklama işlemlerini yapmak. Haczedilen malların satış gününü belirleyerek ilan ettirmek, satışını yapmak,
Belediye gider bütçesine konan ödeneklerin Belediye Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliği Mahalli İdareler yönetmeliği 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Harcama Belgeleri Yönetmeliğindeki esas ve usullere göre ödemeleri yapmak. Belediye bütçesi ile ilgili muhasebe işlemlerini yapmak ve aylık mizanları hazırlatmak, idari ve kesin hesabı çıkartmak.
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 2 adet şeflik, en fazla 15 adet fonksiyonel birim/servis Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
Atakent Tahsilat Bürosu
Adres: Atakent Mahallesi 1490. Cadde No:6 (Atakent Sosyal Tesisleri içi)
Eryaman Hizmet Birimi
Adres: Göksu Mahallesi Selçuklular Caddesi No:17/A (Eryaman Lisesi Yanı, Mehmet Akif Ersoy Parkı içi)
FATİH ALBAYRAK
Muhtarlık İşleri Müdürülüğü
Kuruluşu
Basın, Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
- Belediye birimlerinin her türlü faaliyetini sözlü, yazılı ve görüntülü basın-yayın yoluyla kamuoyuna tanıtmak, bunun için basın toplantıları düzenlemek, fotoğraf ve kamera çekimi, afiş, haber bülteni hazırlayıp yayınlamak, ilgili basın kuruluşlarına ulaştırarak yayınlatmak, duyurular yapmak,
- Belediye birimlerinin hizmet ve faaliyetlerine ilişkin sözlü, görüntülü ve yazılı basında çıkan haberlerin takip ve tespitini yapmak, bu haberlerin kupür, fotoğraf, slayt ve kasetlerini temin ederek cins ve konularına göre sınıflayarak arşivlenmesini sağlamak,
- Halkla ilişkilerin geliştirilmesini ve sürdürülmesini sağlamak, bu amaçla toplantı, anket, ziyaret, tanıtım ve benzeri faaliyetleri yapmak, iş takibi, ziyaret ve benzeri sebeplerle belediyeye gelenlerin sorunlarının hızlı ve tam olarak çözülmesi için gerekli çalışmaları koordine etmek, bu hizmetle ilgili olarak görevlendirmeler yapmak,
- Belediyeye gelen vatandaşların, istek, şikayet ve taleplerini değerlendirmek ve sonuçlandırmak,
- Belediye faaliyet ve fonksiyonları ile ilgili her türlü yayın, dokümantasyon iş ve işlemlerini yapmak- yaptırmak, Bölge halkının eğitimine ve kültürel gelişimine katkıda bulunacak yayınların ücretsiz dağıtımını ve ulaşımını sağlamak.
- Belediye web sitesinde bulunan haber bülteni ve fotoğrafları güncellemek, yapılan faaliyet ve organizasyonların görüntülü kayıtlarını tutmak ve fotoğraflamak, Belediye Meclisi toplantılarının video arşivini tutmak, anons CD’lerini hazırlamak, hazırlatmak,
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek amacı ile en fazla 5 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
NİHAT BAYRAMOĞLU
Park, Bahçeler Müdürlüğü
Kuruluşu, Görev ve Yetkileri
Kuruluşu
Park ve Bahçeler Müdürlüğü; müdür, şef ve müdürlük bünyesinde oluşturulan fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
Çevrenin korunması, geliştirilmesi ve güzelleştirilmesi için prensipleri, uygulama esaslarını tespit etmek, programlar hazırlamak, uygulanmasını sağlayacak gerekli tedbirleri almak.
Park Bahçe hizmetleri ile kişi başına düşen aktif ve pasif rekreasyon alan miktarını sağlıklı ve uygar bir kent görünümü sağlayacak standartlar seviyesine ulaştırmak İçin projeler geliştirmek, planlama yapmak, bakımı ve korunmasını sağlamak. Bu amaçla; rekreasyon alan miktarlarını arttırmak, park ve bahçe, çocuk bahçesi, yeşil alan, spor sahaları, yaya bölgeleri vs. tesis edilecek yerleri belirlemek, mülkiyeti Belediyeye veya Hazineye ait alanların etüt, proje ve uygulamalarını yapmak veya yaptırmak, yapılan alanların bakım, onarım, işletme ve güvenliğini sağlamak.
Müdürlüğün hizmetlerini etkin ve verimli yürütmek üzere, ihtiyaç duyulan mal ve hizmetleri satın almak, satın alma öncesi ve sonrası yasal alt yapıyı hazırlamak, Satın alma yoluyla alınan mallara ilişkin muayene ve taşınır vize işlemlerini yapmak.
Müdürlük fonksiyonları ile ilgili, ağaç, çiçek, çim ve benzeri ürünlerin temin ya da üretilmesini sağlamak, gerekli araç ve gereci temin etmek, bakım-onarımını yapmak,
Park ve bahçelerin aydınlatma ve sulamasını yapmak, bakım ve korumasını yapmak ve yaptırmak, yeni yapılan parklara isim teklif etmek, yol ağaçlandırması yapmak, yaptırmak ve bakımını temin etmek,
Belediye sınırları içinde kalan bölgede çevreye muhalif olan, park ve bahçeleri kirleten ya da zarar veren vatandaşlara cezai işlem yapmak.
Belediye sınırları içerisinde ruhsata tabi yapılarda peyzaj projelerinin tasdiki ve onayını yapmak. İskan ruhsatında projeye uygun düzenlemenin yapılıp yapılmadığını kontrol edip çevre vizesini vermek.
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için 2 adet şeflik, en fazla 6 adet fonksiyonel birim/servis Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
MUZAFFER SÜNGÜ
Plan, Proje Müdürlüğü
Plan ve Proje Müdürlüğü 3194 sayılı İmar Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 4722 sayılı Medeni Kanun ,2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 775 sayılı Gecekondu Kanunu, 2886 ve 4734 sayılı İhale Kanunları, 4708 sayılı Yapı Denetim Yasası, 506 sayılı SSK Kanunu ve mevzuatlarına ilişkin 4963, 4778, 2981, 3290 ve 3366 Sayılı Kanunlarla bunlara dayalı çıkartılmış olan tüm yönetmenlik, genelge ve tamimleri kapsamında belediye sınırları içerisinde her türlü plan ve projeleri üretmek, bunların uygulama planlarını ve dağıtım cetvellerini hazırlamak, arazi üzerinde düzenlemeler yapmak,
Belediye sınırları ve mücavir alanları içerisinde 1/5000 ölçekli nazım imar planlarına uygun olarak her türlü planlama işlerini yürütmek, bunların 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarını hazırlamak, değişiklik tekliflerini incelemek, dağıtım cetvellerini düzenlemek, imar planları yaptırmak, yapılan planları ilgili kurum ve kuruluşlara göndermek,
2981 – 3290 – 3366 sayılı İmar Affı Yasaları uyarınca, gecekondu bölgelerinde ve gecekondu tehdidi altında kalan bölgelerde ıslah imar planları yaparak, bunların belediye meclisine havalesini sağlamak,
İmar geçen bölgelerde kadastro tapularına binaen yeni imar tapularının verilmesini sağlamak, mevzi olarak hazırlanan imar planlarının ilk mülkiyet kontrollerini yapmak,
Koruma, geliştirme, kentsel dönüşüm, kentsel yenileme v.b. plan değişiklikleri, avam, mimari proje, analiz çalışmalarını, kontrolünü ve denetimini yapmak,
Planlanan alanlarda, imar durumu(çap) belgesi vermek, gerekli hallerde tevhit, ifraz işlemleri ve halihazır haritalar yapmak, plan amacına uygun yapılaşmayı sağlamak, denetlemek, planlı bölgelerde yapılacak binaların her türlü plan, proje ve hesaplarını incelemek, düzeltme ve değişiklikleri yapmak, belediye sınırını her ölçekteki planlara işlemek, onaylamak ve ilgili yerlere göndermek,
İrtifak hakkı tesisi etmek,
Yol profilleri, bina kotu ve hali hazır haritaların kontrolünü yapmak, vatandaş taleplerini plan üzerinde tetkik, tespit ve haritaya işleyerek gereğini yapmak,
Eski eserlerin ve sit alanlarının ilgili kurumlarla yazışmalar yapılarak 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarına işlenmesini sağlamak, gerekli projeleri onaylamak,
YUSUF AKBULUT
Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
İSMAİL AÇAR
Sağlık İşleri Müdürlüğü
Sağlık İşleri Müdürlüğü; müdür ve bu müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
İş yeri Hekimi, Belediye personelinin muayenesini gerçekleştirir, gerekli görülenleri hastanelere sevk eder.
Bulaşıcı Hastalıklarla mücadele etmek ve koruyucu önlemleri almak.
Sağlık hizmetlerinde ihtiyaç duyulan sağlık ve yardımcı sağlık personelini ilgili kanunlar çerçevesinde hizmet alımı yoluyla temin etmek,
İlgili mevzuat çerçevesinde; ölüm işlerinin usulüne uygun olarak yürütülmesini sağlamak ayrıca “Ölülerin Nakli Hakkındaki Yönetmelik” hükümlerine göre hareket etmek,
Zabıta Müdürlüğü ile çalışmalarında Küşat heyetine katılmak, Yönetmelik hükümlerine göre sıhhi müesseseleri denetlemek.
Bölgedeki özel okul, kreş, huzur evi, hastane, öğrenci yurdu, yemekhane ve turistik tesislerin sıhhi açıdan uygunluk teftişinde Zabıta Müdürlüğü ile koordineli çalışmak.
Cenaze ve huzurevi hizmetlerinde vatandaşların ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamak ve memnuniyetlerini artırmak.
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek amacı ile en fazla 6 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
İSMAİL AÇAR
Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü
Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü; müdür ve bu müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren birim/servislerden oluşur.
GÖREVLERİ
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
Engellilere yönelik koruyucu, önleyici, eğitici, geliştirici, rehberlik ve rehabilite edici sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek ve koordine etmek,
Engelliliğin önlenmesi ile engellilerin eğitimi, istihdamı, rehabilitasyonu, ayrımcılığa uğramadan insan haklarından yararlanarak toplumsal hayata katılmaları ve diğer konularda politika ve stratejilerin belirlenmesi çalışmalarına katılmak, belirlenen politika ve stratejileri uygulamak, uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek,
Engelli ve ailelerine yönelik bilgi, bilinç düzeylerini ve toplumsal yaşama katılımlarını artırmaya yönelik eğitici, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile özel gün ve haftalarda faaliyetler düzenlemek,
Engellinin terk edilme, ret edilme, ümitsizlik, intihar, yalnızlık, sevgisizlik gibi olumsuz duygulardan kurtarılmasına ve depresyon ve stres gibi durumların yaşanmasının engellenmesine yönelik mesleki çalışmalar yapmak,
Engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerinden yararlanması için gerekli ulaşım hizmetinin sağlanması.
Yaşlı bakıma muhtaç yaşlıların belirlenmesi ve müdürlüğün imkanları doğrultusunda gerekli yardımların yapılması ve gereken mesleki çalışmaları yürütmek,
Yaşlı müracaatçılardan kurum bakımı talebinde bulunan kişileri uygun koşulları sağlıyor ise müdürlüğe bağlı huzurevine yönlendirmek, kabul koşullarını sağlamıyor ise diğer kuruluşlar hakkında bilgilendirmek
Yaşlıların toplumla bütünleşmesine, statü ve rollerinin yeniden kazanımına, işlevlerinin artırılmasına, boş zamanlarının etkili bir biçimde değerlendirilmesine ilişkin mekanizmalar oluşturmak,
Ailenin refahı, mutluluğu ve bütünlüğünün sağlanmasına yönelik eğitici, geliştirici, rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini yürütmek,
Aile içi şiddeti önleme konusunda bilgilendirme ve maruz kalanlar için destekleme ve yönlendirme çalışmaları yapmak, eğitici seminerler düzenlemek,
Çocukları ihmal, istismar ve sarsılmış bebek sendromlarından korumak ve çocukları okula teşvik etmek üzere ailelere bilgilendirme ve destek hizmeti sunmak,
Aile içi güçlendirme çalışmaları çerçevesinde uzmanlar tarafından ergenler ve çocuklar arası çatışmaları çözmek için hizmet sağlamak,
Dezavantajlı gruplara (Engelliler, yaşlılar, çocuk, genç, yoksul ve tek ebeveynli aileler) sosyal hizmetlere erişim konularında bilgilendirme yapmak
Çocuk ve gençlerin suça sürüklenmeleri önleyecek zararlı alışkanlık edinmelerini ve sokakta çalıştırılmalarını engelleyecek gezi, spor ve sanatsal faaliyetler yapmak, bu konularda birey ve ailelerin sorumluluk bilincini artırmaya yönelik rehberlik ve danışmanlık faaliyetlerini yürütmek,
Şehit yakınları ve gazilerin sosyal ve kültürel bakımdan desteklenmesi amacıyla gerekli çalışmalar yapmak, bu konuda toplumsal duyarlılığı güçlendirici faaliyetler yürütmek,
Şahadet veya yaralanma haberinin alınmasından itibaren şehit yakını ve gazi aileleri ile iletişime geçmek ve gerekli bilgilendirmeleri yapmak, sorunlarını dinlemek, çözüm önerileri geliştirmek,
Vefat eden vatandaşlarımızın, cenaze taşıma hizmetini sağlamak,
Vefat eden cenaze sahiplerine ve yakınlarına yas sürecinde psiko-sosyal destek sağlamak,
Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler, sosyal amaçlı vakıf, dernek ve diğer sivil toplum kuruluşları ve özel sektör arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak, müşterek projeler hazırlamak ve uygulamak
İhtiyaçları doğrultusunda sosyal projeler belirlenerek değerlendirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak,
Gereği halinde görev ve hizmet konularıyla ilgili işletmeler kurmak,
Görev alanına giren hizmet ve faaliyetlerle ilgili her türlü alımları yapmak ve ihale işlemlerini yürütmek,
Görev, yetki ve sorumlulukları bünyesinde yürüttüğü hizmetlerde ihtiyaç sahiplerine Meclis kararı ile ücretsiz ya da indirimli hizmet sunmak
Engelsiz Yaşam Merkezinin iş ve işlemlerini yürütmek,
Huzurevi ve Yaşlı Bakım Merkezinin iş ve işlemlerini yürütmek,
Aile akademisinin iş ve işlemlerini yürütmek; işlerini yapar.
Çalışma Şekli
Müdürlüğümüzün alt birimleri; Engelsiz Yaşam Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Aile ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi ve İl Bilge Hatun Erinç Huzurevi ve Yaşlı Bakım Merkezi’nden oluşmaktadır.
Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
ALİ COŞAR
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü
ANKARA İLİ
ETİMESGUT BELEDİYESİ
SOSYAL YARDIM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı ; dar gelirli, yoksul, muhtaç, gazi ve şehit yakınları, dul ve yetimler, kimsesizler ile engellilere bütçe imkanları dahilinde yapılacak ayni sosyal yardımların yürütülmesine dair usul ve esasları düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Etimesgut Belediyesi sınırları dâhilinde ikamet eden dar gelirli, yoksul, muhtaç, gazi ve şehit yakınları, dul ve yetimler, kimsesizler ile engellilere yapılacak ayni yardımları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bendi, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Ayni Yardım: Yiyecek, giyecek, kırtasiye, tıbbi ve rehabilitasyon amaçlı araç gereçler, ev eşyası ile sosyal inceleme raporuyla verilmesi gerekli görülen diğer malzeme yardımlarını,
b) Belediye: Etimesgut Belediyesini,
c) Belediye Başkanı: Etimesgut Belediyesi Başkanını,
d) İhtiyaç Sahibi: Kendisini, eşini ve bakmakla yükümlü olduğu çocukları ile anne ve babasını geçindirmeye yetecek geliri bulunmayan kimseyi,
e) Dar gelirli: Aylık toplam geliri asgari ücretin, büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde iki katını, diğer belediyelerde bir buçuk katını geçmeyen aileyi,
f) Kimsesiz: Anne-babası veya kişiyi korumak ve bakmakla yükümlü bir yakını bulunmayan kimseyi,
g) Muhtaç: İhtiyaç duyduğu şeyi başkasından sağlamak zorunda olan yoksul ve fakir kimseyi,
h) Engelli: Bedensel eksikliği veya zihinsel ve ruhsal bozukluğu olması nedeni ile çalışamaz ya da iş göremez durumda olan kişiyi,
ı) Sosyal İnceleme: Ayni yardımdan faydalanacak olanların tespiti çalışmalarını yapmakla görevli personelin, yardım talebinde bulunanların sosyal ve ekonomik durumları hakkında yapacağı incelemeyi,
j) Yardım: Ayni olarak verilecek yardımları,
k) Yoksul: Geçimini temin etmekte sıkıntı çeken, fakirlik ve sefalet içinde olan veya çalışma gücünü kullanmakta yetersiz olan kimseleri,
l) Müdürlük: Yönetmelik hükümlerini uygulayacak olan “ Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüdür”,
m) Yönetmelik: Etimesgut Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliği’ ni
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yardımların Çeşitleri ve İçeriği
Yardım Çeşitleri
MADDE 5- (1) Yapılacak yardımlar aşağıda belirtilenleri kapsar.
a) Gıda Yardımı: Bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda değerlendirme kurulunca belirlenen gıdalardan oluşan, devamlı ya da belirli aralıklarla dar gelirli, yoksul, muhtaç, gazi ve şehit yakınları, dul ve yetimler, kimsesizler ile engellilere dağıtılır.
b) Kırtasiye Yardımı: İhtiyaç sahibi öğrencilere yapılacak yardım defter, kitap, araç-gereç, çanta gibi malzemelerden oluşur.
c) Giyim Yardımı: Elbise, pantolon, kaban, kazak, ayakkabı, vb. giyim eşyasını kapsar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Değerlendirme Kurulu
Değerlendirme kurulunun oluşumu
MADDE 6- (1) Değerlendirme Kurulu Başkanı, Sosyal Yardım İşleri Müdürü, diğer üyeler memur veya Sözleşmeli memur olmak üzere en az 3 ve tek sayıda kişiden oluşan kurul yedek üyelerde dâhil olmak üzere Belediye Başkanı tarafından oluşturulur.
Kurul kararı ve toplantıları
MADDE 7- (1) Kurul eksiksiz olarak toplanır, kararlar üyelerin çoğunluğu ile alınır.
(2) Kurul üyelerinin izinli ya da raporlu olduğu sürelerde toplantılara yedek üyeler katılır.
(3) Kurul toplantılarını her ayın son haftasında mesai saatleri içerisinde gerçekleştirir.
Kurulun görevleri
MADDE 8- (1) Değerlendirme Kurulunun görevleri:
a) Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden yardım çeşitlerine göre istenecek bilgi ve belgelerini belirlemek.
b) Sosyal yardıma başvuranların ihtiyaç sahibi olup olmadığına karar vermek.
c) İhtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlığının ortadan kalkması halinde sosyal yardımların kesilmesine karar vermek.
¬¬¬¬
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal İnceleme Raporları
Sosyal inceleme raporları
MADDE 9- (1) Muhtaç durumdaki kişilerin, ekonomik ve sosyal durumları ile ailevi bilgilerini gelir ve mal varlığı durumlarının Sosyal Yardımlar Şefliği personelince araştırılması, sonucu oluşturulan ve Değerlendirme Kurulunun bilgilerine arz edilen bilgi, belge ve kanaat raporlarıdır.
(2) Değerlendirme Kurulu rapor içeriğine göre ihtiyaç sahibi olup olmadığına karar verir.
(3) İhtiyaç sahipleri bu yönetmeliğin ekinde yer alan “Muhtaçlık Durumu Değerlendirme Kriterleri Puan cetveli”ne göre yapılan değerlendirmede en az 70 (Yetmiş) puan almak şartıyla yardım almaya hak kazanır. Kriter cetveli Ek:1 formu ile ekte sunulmaktadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sosyal Yardımların Kesilmesi
Sosyal yardımın kesilmesi
MADDE 10- (1) Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu, istenilen belgelerin sahte ya da yanıltıcı olduğu, ihtiyaç durumunun kalmadığının tespiti halinde yapılmakta olan yardımlar komisyon tarafından alınan karar neticesinde kesilir.
(2) Birinci fıkra uyarınca Sosyal Yardımların Kesilmesine karar verilen ihtiyaç sahipleri Sosyal yardımın kesilmesine sebebiyet veren olay veya fillerin gerçekleştiği andan itibaren almaya hak kazandıkları Sosyal Yardımların %25’i oranındaki nakdi bedeli cezai şart olarak Belediye Veznesine yatırmayı kabul eder.
ALTINCI BÖLÜM
Dosya İşlemleri Ve Tutanaklar
Dosya işlemleri
MADDE 11- (1) Sosyal yardım talebinde bulunan herkese bir dosya açılır ve tüm evraklar buradan takip edilerek, sonuçlananlar bu dosya da muhafaza edilir.
Tutanaklar
MADDE 12- (1) Kişilere yapılacak her türlü yardımlar için teslim ve tesellüm tutanakları tanzim edilir ve dosyasında saklanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlük Ve Yürütme
Yürürlük
MADDE 13- (1) Sayıştayın görüşü alınan bu Yönetmelik Etimesgut Belediye Meclisince kabul edilip ilanı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
EK: 1
1/2
ANKARA İLİ ETİMESGUT BELEDİYESİ
MUHTAÇLIK DURUMU DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
AİLENİN İŞ DURUMU PUANI
A ÇALIŞMIYOR 20
B MEMUR- İŞÇİ (KAMU) 1
C ASGARİ ÜCRETLİ 5
D EMEKLİ 7
E DUL - YETİM MAAŞLI 7
AİLENİN NET GELİRİ (AYLIK) PUANI
A 00 TL (HİÇ GELİRİ OLMAYAN) 30
B 500 TL'DEN AZ 25
C 500-900 TL ARASI 25
D 900-1100 TL ARASI 20
E 1100-1300 TL ARASI 10
F 1300-1500 TL ARASI 5
G 1500 TL'DEN FAZLA 0
AİLENİN DURUMU PUANI
A SAĞ VE BERABER 0
B BOŞANMIŞ VEYA VEFAAT ETMİŞ 15
C EŞİ CEZAEVİNDE 15
D YETİM AİLE 30
E ŞEHİT AİLESİ 20
F GAZİ AİLESİ 15
G TEK BAŞINA YAŞIYOR 30
EVİN ISINMA DURUMU PUANI
A DOĞALGAZLI 5
B ELEKTRKLİ 8
C SOBALI 10
D MERKEZİ SİSTEM 5
AİLENİZDE Kİ KİŞİ SAYISI PUANI
A BİR 1
B İKİ 2
C ÜÇ 4
D DÖRT 6
E BEŞ 7
F ALTI 8
G YEDİ VE ÜZERİ 10
AİLEDE OKUYAN ÇOCUK SAYISI PUANI
A 1(İLKOKUL-ORTAOKUL-LİSE) 3
B 2(İLKOKUL-ORTAOKUL-LİSE) 6
C 3(İLKOKUL-ORTAOKUL-LİSE) 9
D 4(İLKOKUL-ORTAOKUL-LİSE) 12
E 5 VE ÜZER (İLKOKUL-ORTAOKUL-LİSE) 15
F ÖRGÜN ÜNİVERSİTE OKUYANLARIN HEPSİ 15
ÖZEL OTONUZ VAR MI ? PUANI
A EVET -10
B HAYIR 0
2/2
ENGELLİ DURUMU PUANI
A %40 HAFİF ENGELLİ 10
B %60 ORTA DERECELİ 15
C %80 VE ÜZERİ AĞIR ENGELLİ 20
D YAŞLILIK DURUMUNDAN AĞIR ENGELLİ 15
EVİN DURUMU PUANI
A KİRA 10
B KENDİ EVİ -10
C KREDİLİ EV 8
D KİRA BAŞKASI TARAFINDAN KARŞILANIYOR. 5
E EV AKRABA ADINA KİRA ÖDEMİYOR -10
F YAKININ YANINDA İKAMET EDİYOR. 3
YARDIM ALDIĞI KURUMLAR PUANI
A 2022 SAYILI YASA İLE ENGELLİ MAAAŞI -5
B 65 YAŞLILIK AYLIĞI -5
C EVDE BAKIM ÜCRETİ -5
D KAYMAKLIK YARDIMI -5
E BÜYÜKŞEHİR YARDIMI -5
F DERNEK VAKIF YARDIMI -5
GAYRİMENKUL DURUMU PUANI
A EV (KONUT) İKAMET EDİLEN KONUT DIŞINDAKİ HER BAĞIMSIZ KONUT İÇİN -20
B DÜKKAN -40
C ARSA -50
D TARLA EKİLİ ALAN VE BAĞ,BAHÇE -40
E GECEKONDULU ARSA -20
G HAZİNE AİT YERDE GECEKONDU -10
ELDEN VEYA KREDİ BORÇ DURUMU PUANI
A VAR 10
B YOK 0
FARUK ZEHİR
Spor Müdürlüğü
ALİ COŞAR
Temizlik İşleri Müdürlüğü
Kuruluşu
Temizlik İşleri Müdürlüğü; müdür ve müdürlük bünyesinde oluşturulan fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
Belediye hudutları içerisinde kalan yerleşim alanlarında üretilen çöpleri günlük olarak atık biriktirme mahalline nakletmek, 2464 sayılı yasanın 45.maddesinde belirtilen binalar ile imarlı arsa sahiplerinin kentin genel görünümünü bozmayacak şekilde çöp bidonu, konteynır koymalarını, cadde ve sokakları süpürmek sureti ile devamlı olarak temiz bulundurmak, fosseptik çukurlarının temizliğini yapmak veya yaptırmak,
Çevrenin korunması ve çevre kirliliğinin önlenmesi, çevrenin iyileştirilmesi için prensipler tespit etmek, programlar hazırlamak, bunların uygulama esaslarını belirlemek, çevre denetlemesi yapmak, gerekli önlemleri almak,
İlçe sınırları içerisinde bulunan; kamu kuruluşlarının, okulların ve ibadethanelerin hijyenik bakım ve iç temizliğinin yapılması veya , yaptırılmasını sağlamak,
Belediye başkanlığınca organize edilen tören, toplantı, konser v.b. faaliyet alanlarının temizliğini ve düzenlemesini yapmak, bu amaçla diğer müdürlüklerce yapılan iş ve işlemlere teknik ve işgücü anlamında destek olmak,
Belediye sınırları içerisinde ilaçlama yapılması, haşere ile mücadele edilmesi hususunda ilgili müdürlüğün bilgilendirilmesi, konteynırların ve çöp biriktirme mahallerinin ilaçlanmasını sağlamak,
Çalışma Şekli
Müdürlüğün, görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için en fazla 5 adet fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
2016 Yılı İç Kontrol Standartları Birim Uygulaması
NURŞEN ÇAKIR
Teftiş Kurulu Müdürlüğü
Teftiş Kurulu Müdürlüğü; müdür, müfettişler ve idari personelden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görev, yetki ve çalışma anlayışı aşağıda belirtilmiştir.
Teftiş Kurulunun yıllık çalışmaları her yıl kurulca hazırlanacak yıllık çalışma programına göre yürütülür. Yıllık çalışma programı en geç Ocak ayı içerisinde Başkanlık Makamının onayına sunulur.
Teftiş Kurulu Müdürlüğü, Başkanlık Makamının emri ve onayı üzerine;
Etimesgut Belediye Başkanlığına bağlı tüm birimlerdeki ve şirketlerindeki her türlü faaliyet ve işlemler ile memurların görevleri, tutum ve davranışlarıyla ilgili olarak teftiş, denetim, inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak,
Bütün birimlerde kullanılan yöntemlerin, çalışma yerleri ile yerleşme durumlarının verimliliğini, ekonomik etkinliğini ve hizmet kalitesini sağlamaya yeterli olup olmadığını incelemek, araştırmak ve denetlemek, memur ve hizmetlilerin bilgi ve becerilerini, değerlendirmek.
Bütün birimlerde teftişin etkin bir şekilde yürütülmesi hususunda genel prensipleri tespit etmek ve personelin verimli çalışmalarını teşvik edici teftiş sistemini geliştirmek.
Uygulamada ulaşılması öngörülmüş amaçlardan ve mevzuattan sapmalar varsa veya mevzuat gerçek gereksinim ve duruma uygun değil ise, bunları nedenleri ile ortaya çıkarmak, bu sapmaların ya da amaca ulaşmaya engel mevzuatın düzeltilmesi için her kademedeki yöneticiye ışık tutacak şekilde çözüm yolları arasından en tutarlısını önermek,
Başkanlığın denetimi ve gözetimi altında bulunan birimlerin görev ve hizmet amaçlarının en uygun biçimde yürütülmesi için; Belediyeye bağlı birimler arasında koordinenin sağlanması ve kırtasiyeciliğin önlenmesi gibi çalışmalara katılmak suretiyle, yönetimin düzgün işlemesine yardımcı olmak,
Mevzuatla öngörülen ve Başkanlık Makamı tarafından verilen teftiş hizmeti ile ilgili benzeri görevleri yapmakla görevli ve yetkilidir.
Teftiş Kurulu Müdürlüğü ve Müfettişler; etkin, verimli, yapıcı ve ekonomik bir denetim sistemini çalışma anlayışı olarak benimser, hata arayan ve sadece eleştiren durağan teftiş anlayışını reddeder.
Müfettişler çalışmalarında; hizmetlerin verimli ve düzenli bir şekilde yürütülmesi, iş ve işlemlerin mevzuata uygun olarak görülmesi, hizmet birimleri arasındaki iş birliği, uyum ve koordinasyonun sağlanması, aksaklıkların giderilmesi ve eksik olan işlerin tamamlanması amacını göz önünde bulundururlar.
Müdürlük görevlerini yapmak üzere atanacak olan müfettişlerin seçimi ve atamaları aşağıdaki esaslara göre yapılır;
FARUK ZEHİR
Veteriner İşleri Müdürlüğü
Veteriner İşleri Müdürlüğü; müdür ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
Kuduz hastalığı başta olmak üzere zoonoz hastalıkların yayılmasını, her türlü bulaşıcı ve salgın hastalıkların koruyucu ve kontrol önlemlerini almak, hayvansal ürünlerin, tüketim safhalarının çevre sağlığı ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde yürütülmesini sağlamak,
Belediyenin ana görevlerinden olan kuduz hastalığı ile mücadeleyi Hayvan Sağlık Zabıta Kanununa göre yürütmek, bu amaçla acil ve normal ekipler kurarak şüpheli kedi ve köpeklerin etkisiz hale getirilmesi, toplanması ve çevre sağlığına zarar vermeyecek şekilde elimine edilmesini sağlamak.
Başıboş hayvanları koruma, kontrol ve rehabilitasyonu için hayvan geçici barınakları yapmak, yaptırmak ve işletilmesini sağlamak.
Sahipli evcil hayvanların kayıt işlerini yapmak.
Sokak hayvanlarının muayene ve tedavilerini yapmak, kısırlaştırma operasyonu, koruyucu aşılama ve paraziter mücadele ilaçlarını planlamak ve uygulamak.
Belediye sınırları içinden köken alan her türlü hayvan ve hayvansal ürüne, başka bir bölgeye çıkarılırken,
Kasaplık hayvanların, hayvan borsası veya belediye denetimindeki hayvan pazarları dışında, süs hayvanlarının da ruhsatsız yerlerde satılmasına engel olmak,
Belediye mezbahaları yada özel mezbahalar dışında kesilen damgasız etlere kaçak et işlemi yapmak ve satışının engellenmesini sağlamak.
Belediye ve mücavir alan sınırları içerisinde ilçe halkına hizmet veren hayvansal ve hayvansal orijinli gıdaların satıldığı ve toplu tüketime arz edildiği iş yerlerinin, uygunluğunu tespit etmek, denetimini yapmak.
Yapılacak olan Özel, rutin ve acil denetimlerde, denetim heyetine katılmak.
Kanun gereği üyesi olduğu İl Hayvanları Koruma Kurulu toplantılarına katılmak, alınan kararların bölgemizde uygulanmasını sağlamak.
İlçe Kurban Komisyon Toplantılarına katılarak hayvan kesim yerleri ve satış yerlerinin tespiti ve burada alınacak önlemlerle ilgili çalışmaları yürütmek.
Belediye sınırları içerisinde ilaçlama yapılması ve haşere ile mücadele edilmesini sağlamak.
İlçe sınırları içerisinde kurulan semt pazarlarında halkın tüketimine sunulan balıkların kontrolünü yapmak,
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek amacı ile en fazla 5 fonksiyonel birim/servis Başkan onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
ATİLLA AKYÜREK
Yapı Kontrol Müdürlüğü
AMAÇ ve HEDEFLER
A-Temel Politikalar ve Öncelikler:
B-İdarenin Amaç ve Hedefleri:
Müdürlüğümüzce, 3194 sayılı İmar Kanunun, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu,5393 sayılı Belediye Kanunu, 634 sayılı kat mülkiyet Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirler Kanunu, 775 sayılı Gecekondu Kanunu, 2886 ve 4734 sayılı İhale Kanunları ve bunlara dayalı çıkartılmış olan tüm yönetmelikler,
Genelge ve tamimleri kapsamında belediye sınırları içerisindeki kaçak veya ruhsat ve eklerine aykırı imalatların tespit edilerek ilgili kanun ve mevzuatlara göre iş ve işlemler tesis ederek kaçak yapılaşmayı engellemek için hedefler belirlenmiştir.
Stratejik Amaç:
Kentin doğal, tarihi ve kültürel mirasına saygılı bir anlayışla, sosyal, ekonomik ve fiziksel gelişimine yön vererek yaşanabilir bir kent yaratmak
Stratejik Hedef:
Güvenli yapılaşmanın gelişimi ve kontrolünü amaçlayan denetimler yapmak, can ve mal güvenliğini sağlamak.
TARHAN ÖZKAYA
Yazı İşleri Müdürlüğü
Kuruluşu
Yazı İşleri Müdürlüğü; ; Müdür, şef ve fonksiyonel birim/servislerden oluşur.
Görevleri
Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır;
Başkan tarafından gerek Meclis gerekse Encümene gönderilen evrakın kanun, tüzük ve yönetmelikler doğrultusunda işlem görmesini sağlamak,
Meclis ve encümende görüşülerek karara bağlanan evrakın süresi içinde ilgili birimlere iletilmesini temin etmek,
Meclis toplantı gündemlerini Başkanın emirlerine göre hazırlatıp, gündemin zamanında meclis üyelerine dağıtılmasını sağlamak,
Meclis, encümen, ihtisas komisyonları, encümenin oluşturduğu komisyonların ve denetim komisyonunun raportörlük hizmetlerini yürütmek.
Meclis ve encümen üyelerinin hakkı huzur ücretlerini hazırlamak, tahakkuklarını yaparak ödemeye hazır hale getirmek,
Müdürlüğün her türlü özlük işi ve gerekli yazışmaları yapmak, müdürlüğün görevlerini icra edebilmesi için gerekli alet, edevat ve evrakların teminini ve muhafazasını sağlamak,
Belediyeye gelen ve giden evrakların ilgili bilgisayar ve defterlere kaydını yapmak, gerekli yerlere intikal ettirmek, gereken evrakların arşivlenmesini sağlamak.
Çalışma Şekli
Müdürlük görev ve fonksiyonlarını daha etkin ve verimli yürütmek üzere 2 adet şeflik, en fazla 6 birim/servis Başkanlık onayı ile kurulabilir. Birimlerin görev, yetki ve iş bölümlemeleri Başkan tarafından yapılır.
Zülküf Sancar
Zabıta Müdürlüğü